wtorek, 2 maja 2017

Majowe nowości wydawnicze




Jak w kwietniu nie znalazłam zbyt wielu nowości, które mnie interesowały, tak w maju jest ich mnóstwo. Ciężko było wybrać złotą dziesiątkę, ale udało się. Ostatnimi czasy gustuję w thrillerach, więc wybierałam pod tym kątem, jednak znajdzie się tu też kilka książek lżejszego gatunku - innymi słowy - dla każdego coś dobrego.
Zobaczcie co przyniesie nam maj.

1. "Zapisane w wodzie" Paula Hawkins

" Kilka dni przed śmiercią Nel Abbott dzwoni do swojej siostry.
Jules nie odbiera, ignorując jej prośbę o pomoc.
Nel umiera. Mieszkańcy miasteczka mówią, że "skoczyła". A Jules musi wrócić do miejsca, z którego kiedyś uciekła – miała nadzieję, że na dobre – aby zaopiekować się swoją piętnastoletnią siostrzenicą.
Julia się boi. Tak bardzo się boi. Dawno pogrzebanych wspomnień, starego młyna, świadomości, że Nel nigdy by tego nie zrobiła
A najbardziej boi się wody i zakola rzeki, które miejscowi nazywają Topieliskiem."



2. "Najmroczniejszy sekret" Alex Marwood

"Najnowszy thriller psychologiczny zdobywczyni prestiżowej nagrody Edgar Award oraz Macavity Award for Best Mystery Novel 2015.
Opowieść o narcystycznym zaburzeniu osobowości luźno oparta na pewnej prawdziwej historii... Mówili, że Coco zaginęła w nocy. K ł a m a l i."

3. "Czereśnie zawsze muszą być dwie" Magdalena Witkiewicz

 "Zosia Krasnopolska otrzymuje w spadku od pani Stefanii zrujnowaną willę w Rudzie Pabianickiej. Rudera okazuje się domem z duszą uwięzioną w dalekiej przeszłości. Stary dom otoczony sadem – niegdyś bardzo piękny – kryje sekrety swoich mieszkańców. Zosia powoli zgłębia jego tajemnice. Kiedy na jej drodze pojawi się Szymon, odkryje najważniejszy sekret: dowie się, czym są prawdziwa przyjaźń oraz miłość."

4. "Pogrzebani" Graham Masterton

" Domek robotnika obok starej przędzalni wełny w Blarney w hrabstwie Cork pilnie strzeże sekretu sprzed lat. W 1921 roku zamieszkująca go rodzina: matka, ojciec i dwoje dzieci zniknęła bez śladu w niewyjaśnionych okolicznościach. Dziewięćdziesiąt lat później ich zmumifikowane zwłoki wydobyto spod podłogi."

5. "Jesteś moją obsesją" Federico Moccia

" Spokojne i dostatnie życie Giovanniego – trzydziestoletniego pisarza – kończy się, gdy przez portal internetowy kontaktuje się z nim Ona. Nie zna nawet jej imienia, jednak ona zdaje się wiedzieć o nim wszystko. Czat z tą tajemniczą kobietą, początkowo niewinny, z upływem dni przekształca się w intrygującą wirtualną znajomość, by w końcu przerodzić się w prawdziwą obsesję."

6. "Oczy wilka" Alicja Sinicka

" Lena Kajzer, świeżo upieczona absolwentka studiów licencjackich, zaczyna właśnie nowy rozdział w życiu. Zmiana miejsca, staż w dużej firmie, pokój wynajęty w mieszkaniu przyjaciółki w niewielkiej miejscowości Głębia – wszystko to ma pomóc jej oderwać się od przeszłości. Przypadek sprawia, że nowe życie Leny zaczyna się z hukiem (i to całkiem dosłownie), kiedy z rozpędu wjeżdża swoim autem w zaparkowany samochód najbardziej tajemniczego mieszkańca miasteczka."

7. "Nic nie mów" Naomi Ragen

 "Historia inspirowana autentycznymi wydarzeniami. O ścieżkach, które niepostrzeżenie prowadzą na manowce i o ciemności, która mieszka w każdym z nas.

Czy wiara może być silniejsza od miłości do własnych dzieci?
Gdzie jest granica posłuszeństwa?
Kiedy powiedzieć dość?"

8. "Belfer" Katerina Diamond

" Ciało dyrektora ekskluzywnej szkoły w Devon zostaje znalezione powieszone w auli. Kilka godzin wcześniej nauczyciel otrzymał paczkę i jedynie on potrafił zrozumieć milczące przesłanie, jakie z sobą niosła. Brzmiało ono: koniec. Gdy Exeter nęka fala przerażających morderstw, detektywi Imogen Grey i Adrian Miles muszą rozwiązać tę zagadkę, aby znowu zapewnić miastu bezpieczeństwo."

9. "Lektor" Bernhard Schlink

 "Piętnastoletni Michael Berg poznaje piękną dojrzałą kobietę, w której zakochuje się bez pamięci. Rodzi się między nimi namiętny romans, ale i czuła bliskość, gdy chłopak czyta Hannie na głos książki. Po jakimś czasie Hanna jednak znika niespodziewanie, bez śladu. Już jako student prawa Michael spotyka ją przypadkowo na procesie strażniczek w obozie koncentracyjnym – na ławie oskarżonych. Poznaje mroczną przeszłość ukochanej, ale zaczyna też rozumieć, że Hanna skrywa znacznie dla niej boleśniejszą tajemnicę..."

10. "Szóste okno" Rachel Abbott

 "Prawda boli, ale kłamstwa mogą zabić.
Po śmierci męża Natalie Gray wiąże się z jego najlepszym przyjacielem, Edem Cooperem. Kobieta pragnie, aby zastąpił on ojca jej dorastającej córce, Scarlett, z czasem jednak zaczyna podejrzewać, że intencje mężczyzny nie są do końca czyste.
Natalie próbuje zapewnić sobie i córce bezpieczeństwo, dlatego wkrótce przeprowadzają się do kolejnego domu. To miejsce również skrywa swój mroczny sekret."

Oto moja dziesiątka. Nie sądzę, że uda mi się wszystkie te książki przeczytać - ale będę dążyła do tego, aby choć część z nich trafiła w moje ręce.
Może i Wy znajdziecie tu coś dla siebie?

Źródło: http://datapremiery.pl/ksiazki/ 

23 komentarze:

  1. Ja osobiście czekam na Deniwelacje Remigiusza Mroza i ta książka jest na mojej liście must read w maju. Z przyjemnością przeczytam również nową książkę Pauli Hawkins, mam nadzieje, że ten tytuł nie podzieli losu Dziewczy z pociągu i okaże się świetną powieścią :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najnowszą powieść Pauli Hawkins już zamówiłam i mam nadzieję, że jest w drodze - więc nie długo zobaczymy jak wypadnie w porównaniu z "Dziewczyną z pociągu" 😊
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ja ostatnio polubiłam Rachel Abbott, więc z chęcią sięgnę po jej najnowoszą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam nigdy tej autorki, więc tym większa moja ciekawość 😉

      Usuń
  3. Czekam na "Najmroczniejszy sekret" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo wydaje się być mega ciekawa 😊 zobaczymy czy przypuszczenia się potwierdzą.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ja najbardziej czekam na "Confess", której nie ma w Twoim zestawieniu :) Na inne nowości może też się skuszę, ale to w późniejszym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad "Confess" też się zastanawiam, niewykluczam jej, więc jak nadarzy się okazja chętnie przeczytam 😊
      Dzięki, pozdrawiam

      Usuń
  5. Lubimy ten sam typ książek! Będę tu zaglądać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak 😀 zauważyłam będąc z wizytą u Ciebie 😀
      Super! Pozdrawiam

      Usuń
  6. Maj mam już mniej więcej zaplanowany czytelniczo, więc raczej na nowości się nie rzucę, ale strasznie kusi mnie "Najmroczniejszy sekret" i "Zapisane w wodzie"! Może w czerwcu uda mi się za którąś z nich zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zapisane w wodzie" jest już w drodze do mnie, więc pewnie nie długo dam znać, czy warto 😉
      Pozdrawiam i dzięki 😊

      Usuń
  7. Na pewno sięgnę po "Zapisane w wodzie", ale reszta też kusi... Zobaczę jak będzie wyglądać mój budżet na Targi Książki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam jechać na Targi, ale nie dam rady i bardzo żałuję, że odległość ze Szczecina do Warszawy jest taka duża, bo moja lista na maj pewnie wzbogaciłaby się o kilka pozycji 😀
      Dzięki i pozdrawiam

      Usuń
  8. maj ma dal Nas wspaniałe nowości! nie mogę się doczekać! <3

    Obserwuję bloga i zapraszam do mnie http://nie-oceniam-po-okladkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. "Najmroczniejszy sekret" Alex Marwood bardzo kusi :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nową powieść Magdaleny Witkiewicz przeczytam napewno!

    http://pomiedzyrozdzialami.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalena Witkiewicz będzie nie długo w moim mieśćie, więc już czekam, kiedy kupię "Czereśnie zawsze muszą być dwie" 😊 Już się nie mogę doczekać 😉
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Raczej czekam na inne premiery. Jedynie "Zapisane w wodzie" troszkę mnie ciekawi, ale poczekam na jakieś opinie i wtedy się zobaczy ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zapisane w wodzie" już zamówione, więc niebawem się za nią zabiorę - również bardzo jestem jej ciekawa 😊

      Usuń
  12. Tyle cudowności! Z listy książek, o których wspominałaś czekam na "Zapisane w wodzie", "Czereśnie zawsze muszą być dwie" oraz "Najmroczniejszy sekret". Zaciekawiłaś mnie również książką "Belfer" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najchętniej sprawdziłabym wszystkie z wymienionych ale to raczej nie wykonalne 😉 przy moim braku czasu. Zobaczymy co uda mi się z tych nowości wyłowić - na pewno podzielę się swoimi odczuciami 😊
      Dzięki i pozdrawiam

      Usuń
  13. Już teraz mogę Ci polecić "Oczy wilka" - świetna książka!
    Pozdrawiam

    My fairy book world

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze są dla mnie bardzo ważne i bardzo mnie cieszą - dlatego dziękuję Wam za wszelką aktywność na moim blogu. Zaglądam do każdego, kto zagości u mnie - komentuję i obserwuję te blogi które mnie zainteresują 😉