niedziela, 2 kwietnia 2017

Kwietniowe nowości wydawnicze 2017



Tak jak na początku każdego miesiąca, zaglądam na stronę Data premiery.
Ku mojemu rozczarowaniu w kwietniu - szału nie ma - jeżeli chodzi o nowości wydawnicze, przynajmniej w moim odczuciu. Oczywiście wybrałam 10 pozycji, które zwróciły moją uwagę, ale gdybym miała wybrać więcej, byłby to problem. Niemniej jednak cieszę się, że mam moją złotą dziesiątkę, którą już się z Wami dzielę.

 "Żywi czy martwi? Federico Mastrogiovanni

 " Ponad dwadzieścia tysięcy osób w Meksyku uznaje się dziś za zaginione. Nie żywi, nie martwi, bez tożsamości, bez ochrony prawnej, bez nadziei na odnalezienie. Ofiary zaginięć, w które uwikłany jest aparat władzy. Autor nie tylko przedstawia problem, ale też szuka przyczyn zjawiska i łączy pozornie niezwiązane ze sobą fakty. To wszystko pozwala mu odkryć przerażającą prawdę – wymuszone zaginięcia to narzędzie terroru państwa, z którego zyski czerpie przestępczość zorganizowana i międzynarodowe koncerny."



"Chemik" Stephenie Mayer

 " Powiedzmy, że nazywa się Alex. Tożsamość i imiona zmienia jak rękawiczki – pracuje dla amerykańskiej agencji rządowej, która jest tak tajna, że nawet nie ma nazwy. Alex zajmowała się przygotowywaniem substancji pomagających śledczym wydobywać zeznania od podejrzanych. Określenie nowoczesne metody tortur byłoby tu na miejscu..."

"Co przyniesie wieczność" Jennifer Armentrout

" Dla niektórych cisza jest bronią, ale Mallory „Myszce” Dodge służy ona jako pancerz ochronny. W dzieciństwie nauczyła się, że lepiej jest zachować milczenie. I choć minęły już cztery lata od kiedy jej koszmar się skończył, dziewczyna zaczyna się martwić, że strach będzie ją paraliżował do końca życia."

"Małe wielkie rzeczy" Jodi Picoult

 " Numer 1 na liście bestsellerów „New York Timesa” – Jodi Picoult raz jeszcze zachwyca czytelników wciągającą powieścią na temat jednego z najważniejszych problemów etycznych naszych czasów. Uprzedzenia rasowe, przywileje, władza – to jedynie część kwestii, które porusza i przedstawia w wymiarze dotąd niespotykanym."

"Camille, moja płaszczyzna" Sophie Doull

" Nie możesz zabronić ptakom smutku, by latały nad twoją głową, ale możesz zabronić im, by uwiły gniazdo w twoich włosach.
Sophie Daull, napisała przejmującą książkę, która jest pożegnaniem z jedynym dzieckiem. Camille odeszła nagle w wigilię Bożego Narodzenia po czterech dniach niespodziewanej gorączki. Pisała, żeby nie zapomnieć Camille, jej „szczerego, prostego, jasnego” spojrzenia, chwil bliskości, wspólnego śmiechu, kłótni. Pisała, żeby utrzymać się na powierzchni, żeby każdego dnia przeżyć jeszcze kilka godzin w towarzystwie dziecka, które odeszło."

"Wędrówka z Ablem" Anna Badkhed

" Oto niezwykły reportaż, który jednocześnie łamie i łączy serca. Dziennikarka Anna Badkhen postanawia dołączyć do ekstremalnej wędrówki grupy nomadów. Wraz z rodem Fulami przemierza rozdartą wojną Afrykę, doświadczając wraz z plemieniem suszy, głodu i wojen."

"Tysiąc pięter" Katharine McGee

 " Manhattan. Rok 2118. Sercem Nowego Jorku jest tysiącpiętrowa Wieża dla wybranych. Jest tam wszystko, czego potrzeba do życia. Im ktoś bogatszy, tym wyżej może mieszkać."

"Taka karma czy głupie serce" Laura Norton

 " Sara to bardzo miła kobieta, no i wykonuje niezwykle interesujący zawód: jest plumassière (pewnie nie masz pojęcia, co to znaczy). Ma też nieco obsesyjną osobowość i lekką alergię na nieprzewidziane wydarzenia... No i oczywiście życie jej się komplikuje i – o rozpaczy! – w jej mieszkaniu zaczyna się dziać coś, co przypomina pożar w burdelu, gdy w tym samym czasie zwalają się jej na głowę ojciec z depresją, zbuntowana młodsza siostrzyczka i jej ekscentryczny chłopak oraz dawno niewidziany narzeczony..."

"Wszystko czego nie pamiętam" Jonas Hassen Khemiri

 " "Wszystko, czego nie pamiętam" to wielogłosowa powieść o pamięci i jej niedoskonałości, o miłości i przyjaźni.
Młody mężczyzna o imieniu Samuel ginie w wypadku samochodowym. Jak to się stało? I dlaczego? Anonimowy autor stara się odtworzyć ostatni dzień życia Samuela. Z rozmów z przyjaciółmi, rodziną i sąsiadami wyłania się jego portret – ale komu możemy wierzyć? I co kryje się za tym, czego nie pamiętamy?"

"Duchowe życie zwierząt" Peter Wohlleben

  " Koguty okłamujące kury? Łanie pogrążone w żałobie? Zawstydzone konie? To przejawy fantazji ekologów czy naukowo udowodnione fakty z życia zwierząt? Czy bogate życie uczuciowe nie jest zastrzeżone jedynie dla ludzi?"





Wszystkie informacje zaczerpnięte ze strony http://datapremiery.pl/ksiazki/


23 komentarze:

  1. W kwietniu mam zamiar zapoznać się z "Co przyniesie wieczność" a w kolejnych miesiącach m.in. z książką "Małe wielkie rzeczy" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym miesiącu bardziej skłaniam się ku "Żywi czy martwi" i "Chemik" 😉
      Także będzie dobra wymiana 😀
      Pozdrawiam 😉

      Usuń
  2. "Tysiąc pięter" zapowiada się ciekawie, ale zapewne nie sięgnę po tę książkę zbyt szybko. Za dużo powieści czeka w kolejce :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również staram się terzymać kolejności czytania książek - a końca tej kolejki już nie widać 😉

      Usuń
  3. Kolejne nowości, a ja mam tyle zaległości czytelniczych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet nie marzę, że uda mi się je wszystkie przeczytać 😊 oby chociaż część trafiła w moje ręce 😉
      Dzięki, pozdrawiam

      Usuń
  4. Właśnie czytam "Małe wielkie rzeczy". Do tego intryguje mnie fabuła "Co przyniesie wieczność". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będę wypatrywać Twojej recenzji "Małych wielkich rzeczy" - też jestem ciekawa tej książki 😉
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Tyle nowości, a stosik "do przeczytania" rośnie :) Zamówiłam już "Duchowe życie zwierząt" i za kilkanaście dni będę zastanawiać się na tym, kiedy je przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest z tymi stosikami 😊 ciągle rosną.
      Żeby jeszcze czas rósł proporcjonalnie do nich - byłoby dobrze 😉
      Dzięki i pozdrawiam

      Usuń
  6. Czekam na "Chemika", a poza tym w kwietniu mam zamiar dorwać "Buntowniczkę z pustyni", która mam nadzieję okaże się tak wspaniała jak "Zakazane życzenie" ;)
    Pozdrawiam,
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja też jestem ciekawa "Chemika" mam nadzieję, że uda mi się go przeczytać - że czasu starczy...😉
      Dziękuję, pozdrawiam

      Usuń
  7. "Wędrówka z Ablem", "Tysiąc pięter" i "Duchowe życie zwierząt" już mam dopisane do swojej listy. Inne książki z tych nowości też mnie intrygują, jak np. "Żywi i martwi" :) Nie wiem kiedy to wszystko przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wędrówka z Ablem" i "Żywi czy martwi" chyba będą pierwszymi z tej dziesiątki, które będę starała się przeczytać 😊 Fascynują mnie 😉
      Dzięki i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Ciekawi mnie szczególnie Co przyniesie wieczność :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dość ciekawe te premiery :) Czekam na "Małe wielkie rzeczy" i "Co przyniesie wieczność" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie dzisiaj u mnie recenzja najnowszej powieści Jodi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak 😊 już byłam widziałam. Napaliłam się na tą książkę jeszcze bardziej 😉

      Usuń
  11. Miałam to szczęście, że poznałam już nową powieść Picoult i pokochałam tę autorkę jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam Twoją recenzję 😊 Mam nadzieję, że ja też będę miała przyjemność zapoznać się z tą pozycją 😊
      Dzięki, pozrawiam.

      Usuń
  12. Duchowe życie zwierząt już trochę zaczęłam, myślę że jest warte polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oo super 😊 to czekam na Twoją recenzję i będę miała na uwadze.
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe zaczytania przed nami, większość z tych książek wpadnie w moje łapiki, jak mocno się już na myśl o nich cieszę. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze są dla mnie bardzo ważne i bardzo mnie cieszą - dlatego dziękuję Wam za wszelką aktywność na moim blogu. Zaglądam do każdego, kto zagości u mnie - komentuję i obserwuję te blogi które mnie zainteresują 😉