czwartek, 12 stycznia 2017

"Pracownia dobrych myśli" Magdalena Witkiewicz

 Wydawnictwo: Filia
 Liczba stron: 312
 Data wydania: 26.10.2016r.
Kategoria: Literatura obyczajowa i romans

 Magdalena Witkiewicz to polska pisarka. Debiutowała powieścią "Milaczek" w 2008 roku. Jest autorką takich bestsellerów jak: "Opowieść niewiernej", czy "Ballada o ciotce Matyldzie".
Z wykształcenia marketer, prowadzi własną firmę marketingową "Efekt Motyla".

 Kolejny raz - i pewnie nie ostatni - zdecydowałam się sięgnąć po powieść Magdaleny Witkiewicz. Po przeczytaniu "Szkoły żon" i "Cześć, co słychać?" nabrałam apetytu na optymizm, humor i zdystansowanie do świata, które przyświecają  jej książkom.
I nie zawiodłam się.
Ta powieść potrafi poprawić samopoczucie każdemu. Czytając ją, przenosimy się do świata, który pozwala nam spojrzeć na własne problemy z innej perspektywy, a zabawne sytuacje i towarzyszący im humor sprawiają, że śmiejemy się o łez.

 "Pracownia dobrych myśli" to miejsce, gdzie niegdyś mieściła się pracownia krawiecka, prowadzona przez Pelagię. Jej suknie cieszyły się dużym uznaniem wśród panien młodych, gdyż chodziło przekonanie, że przynoszą one szczęście.
Po śmierci Pelagii pracownię zamknięto a jej miejsce zastępowały co rusz zmieniające się zakłady i sklepy.
Wnuk Pelagii Florian, postanawia spełnić swoje marzenia i otwiera tam własną kwiaciarnię. Miejsce to dzieli z matką - szaloną artystką - dla której wygospodarował pomieszczenie na pracownię.
Inni mieszkańcy kamienicy, w której mieści się kwiaciarnia,  to prawie obce dla siebie osoby, będące w różnym wieku i na innych etapach życiowych. Samotna wdowa z córką, para staruszków i kobieta u progu dorosłości, zaczynają swoje życie na nowo, za sprawą przyjaźni jaka zaczęła ich łączyć.
Razem z Florianem i jego matką, tworzą grupę z pozoru nie pasujących do siebie osób - a jednocześnie są tak zżyci i przepełnieni pozytywną energią, że kwiaciarnia ma szansę znowu stać się miejscem spełniania ludzkich marzeń. Czy tak się stanie? Czy słynna klątwa babci Pelagii ustąpi?

 Magdalena Witkiewicz przenosi nas do miejsca, gdzie przyjaźń, miłość i marzenia są zawsze najważniejsze. Gdzie "szyje się" ludzkie szczęście. Sprawia, że czytelnik nie ma najmniejszej ochoty z tego miejsca wracać. 
Cieszę się, że ja też mogłam się tam znaleźć.





Książka bierze udział w wyzwaniu czytelniczym "Przeczytam tyle, ile mam wzrostu" + 1,59 cm


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze są dla mnie bardzo ważne i bardzo mnie cieszą - dlatego dziękuję Wam za wszelką aktywność na moim blogu. Zaglądam do każdego, kto zagości u mnie - komentuję i obserwuję te blogi które mnie zainteresują 😉